Difference between revisions of "Programmering III Juni 2017"
|  (→Application domain:) |  (→Netværksprotokoller:) | ||
| Line 131: | Line 131: | ||
| </source> | </source> | ||
| + | |||
| + | '''Opgave 1:''' | ||
| + | Lav 2 programmer hvor det ene program kan sende en besked til det andet, som kan modtage og vise beskeden. | ||
| + | |||
| + | '''Opgave 2:''' | ||
| + | Lav programmerne så de både kan sende og modtage data til og fra hinanden. | ||
Revision as of 12:04, 6 June 2017
Fredag
Application domain:
Opgave 1: Opret 2 applikationer. Applikation-1 skal være en simpel HelloWorld. Applikation-2 skal være et applikationDomain der henter HelloWorld programmet ind, og eksekvere koden.
Benyt følgende kode til ApplikationDomainet:
        static void Main(string[] args)
        {
            AppDomain appDomain = AppDomain.CreateDomain("New Domain");
            appDomain.ExecuteAssembly("HelloWorld.exe");
        }
Opgave 2:
Hent denne fil, og lav et program der bruteforcer kodeordet. kodeordetindeholder kun lowerCase bogstaver, som ikke indeholder æ, ø eller å (hint: kodeordet er "hot"):
Efter at du har hentet filen, højreklik da på den og vælg egnskaber/properties. Nederst i venstre hjørne er der et flueben som skal fjernes i "fjern blokering".
https://drive.google.com/file/d/0B5oDizcmFQ1YT0phWlRzMGU5NFU/view?usp=sharing
Eksempel på kode:
        static void Main(string[] args)
        {
            AppDomain encryptedFile = AppDomain.CreateDomain("New Appdomain");
            string[] key = {"aaa"};
            int success = encryptedFile.ExecuteAssembly("EncryptedFile.exe ", key);
            if(sucess == 1)
            {
                 Console.Writeline("Koden var korrekt");
            }
            else
            {
                 Console.WriteLine("Koden var forkert");
            }
            Console.ReadKey();
        }
Hjælpekode:
        static void Main(string[] args)
        {
            char[] letters = { 'a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'h', 'i', 'j', 'k', 'l', 'm', 'n', 'o', 'p', 'q', 'r', 's', 't', 'u', 'v', 'w', 'x', 'y', 'z' };
            int numberOfLetters = letters.Length; //26 LETTERS
            Console.WriteLine("Number of letters: {0}", numberOfLetters);
            for (int i = 0; i < numberOfLetters; i++)
            {
                Console.WriteLine(letters[i]);
            }
            Console.ReadKey();
        }
Opgave 3:
Lav en bruteforcing algoritme der prøver alle tænkelige kombinationer af passwords. Prøv da at knække koden på følgende fil: https://drive.google.com/file/d/0B5oDizcmFQ1YUEpaa3V3OVJiVDQ/view?usp=sharing
(kodeordet indeholder stadig kun lowercase bogstaver uden æ,ø og å. Husk også at fjerne blokeringen ved denne fil.)
(hit: du kan benytte Ascii tabellen her: http://www.asciitable.com)
Opgave 4: Udvid din bruteforce algoritme og prøv da at knække koden på følgende fil: https://drive.google.com/file/d/0B5oDizcmFQ1YWlhabGxSWTR3T3c/view?usp=sharing
Koden indeholder 6 ialt bogstaver (samme regler som sidst). Benyt hinandens computere til at finde koden.
Netværksprotokoller:
Listener:
static void Main(string[] args)
        {
            UdpClient client = new UdpClient(11001);
            IPEndPoint endpoint = new IPEndPoint(IPAddress.Any, 11001);
            byte[] recievedBytes = client.Receive(ref endpoint);
            string recievedMessage = Encoding.ASCII.GetString(recievedBytes);
            Console.WriteLine("Beskeden var: " + recievedMessage);
            Console.ReadKey();
        }
Sender:
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("Type an IP address:");
            string ip = Console.ReadLine();
            UdpClient client = new UdpClient();
            IPEndPoint endpoint = new IPEndPoint(IPAddress.Parse(ip), 11001);
            string message = "Hej!";
            byte[] bytesToSend = Encoding.ASCII.GetBytes(message);
            client.Send(bytesToSend, bytesToSend.Length, endpoint);
            Console.WriteLine("Message sendt!");
            Console.ReadKey();
        }
Opgave 1: Lav 2 programmer hvor det ene program kan sende en besked til det andet, som kan modtage og vise beskeden.
Opgave 2: Lav programmerne så de både kan sende og modtage data til og fra hinanden.
